Logo nedir? Söz mazmunı olarak ana içinlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak eş veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde canlılık gösteren teamülletmelerin ekseriyetle logoları bölümü simgeleme paha. Fakat takkadak ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, olanaklı olduğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine münasip olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıkeşik lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat de sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.