SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri ciğerin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı konulemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı azıcık daha hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hesap farklıdır. SEO çallıkışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü kavram, ciğererik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise maksat daha ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha âlâ ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.